Onze identiteit
Onze visie
Visie op Leren:
Basisschool ’t Valder biedt lesstof aan via het EDI-model, met goed voorbereide lessen die de voorkennis activeren en samenwerken stimuleren. Leerkrachten kennen de ontwikkelingslijnen van de leerlingen en werken doelgericht met digitale hulpmiddelen. We zorgen voor voldoende leertijd en passen instructie aan waar nodig. Kwaliteitsgroepen ondersteunen leerkrachten bij het maken van de juiste keuzes, met focus op spelend leren en concrete materialen.
Visie op Organiseren:
Regels en routines worden regelmatig herhaald voor een goed werkgeheugen. Leerlingen komen gestructureerd binnen en werken met dag- en weekplanningen. We streven naar 1 of 2 leerkrachten per klas voor continuïteit. Vaste formats en kwaliteitskaarten zorgen voor structuur, en wekelijkse teambriefings waarborgen heldere communicatie. Stagiaires worden gezien als toekomstige collega’s en worden effectief ingezet.
Visie op Professionaliteit:
Leerkrachten participeren in klasbezoeken om de voortgang te monitoren en ontvangen gerichte feedback in een veilige omgeving. Scholing gebeurt op basis van individuele en teambehoeften, afgestemd op onze schoolontwikkeling. Kennisdeling in kwaliteitsgroepen is cruciaal voor de organisatie.
Visie op Veranderen en Verankeren:
We maken doordachte keuzes op basis van kwaliteitsgroepen en -kaarten, met SMART-geformuleerde doelen. Dialoog staat centraal in ons proces. Ontwikkelingen worden vastgelegd en continue verbeteringen waarborgen dat we gericht blijven werken aan onze doelstellingen, zonder onnodige remediëring.
Onze Missie
Waar staan wij voor?
’t Valder staat voor goed onderwijs en helpt leerlingen zich te ontwikkelen tot unieke persoonlijkheden die bijdragen aan de maatschappij. We bieden een eigentijds aanbod dat aansluit bij hun belevingswereld en zien elke leerling als bijzonder in zijn of haar talenten. Onze veilige en uitdagende omgeving stimuleert leren vanuit welbevinden en betrokkenheid. We focussen niet alleen op cognitieve vaardigheden, maar ook op samenwerking, zelfstandigheid, communicatie en creativiteit. Door deze elementen te verbinden, bereiden we leerlingen voor op de maatschappij van morgen.
Onze kernwaarden
Respect
Voor jezelf, elkaar en de omgeving
Veiligheid
Een warm pedagogisch klimaat
Openheid
Transparant en duidelijk
(zelf)Vertrouwen
Relatie, competentie & autonomie
Verantwoordelijkheid
Eigenaarschap
Onze Ideologie
Wij geloven dat onderwijs nooit af is en dat elke leerling zich op zijn eigen tempo en manier ontwikkelt. We werken aan de persoonlijke groei van elke leerling, die behoefte heeft aan relatie, autonomie en competentie. Voldoen aan deze behoeften bevordert welbevinden en motivatie. Leerlingen leren dat ze betekenis hebben voor anderen en kunnen bijdragen aan de samenleving. We vertrouwen op de ontwikkelkracht van leerlingen, ondersteund door school en ouders. Ons doel is om hen op te leiden tot zelfstandige, actieve en verantwoordelijke burgers. ’t Valder is de brug naar de toekomst.
Hoe ziet u dit terug op onze school
Passend en kwalitatief goed onderwijs voor alle leerlingen. Leerkrachten geven lessen aan de hand van het EDI (Expliciete Directe Instructie) model. Heterogene groepen in de onderbouw. Werken met Chromebooks in alle groepen. Gebruik van moderne, aantrekkelijke onderwijsmethodes, ondersteund met digitale schoolborden en software voor de computer. Een opgeruimde school die rust uitstraalt
Mijn kind aanmelden voor
Basisschool ’t Valder
Heb je besloten je kind aan te melden? Vul dan het inschrijfformulier in